شخصیتشناسی بر اساس نوع بستنی
موسس «بنیاد تحقیقات و درمان چشایی و بویایی»، مدعی است که طعمهای برخی از بستنیها نشاندهنده شخصیتهای افراد است.
دکتر الن هیرش، در تحقیقاتش دریافت اشخاصی که در امریکا بستنی RainboSherbet را ترجیح میدهند، بدبین و آنهایی که بستنی Rocky Road را دوست دارند، شنوندگان خوبی هستند.
همچنین آن دسته از افرادی که طعم وانیلی را ترجیح میدهند، احتمالا ایدهآلگرا و آنی هستند؛ این در حالی است که طرفداران بستنی شکلاتی دارای شخصیت دراماتیک گزارش شدهاند و طرفداران بستنی Praline ‘n نیز حامی و دارای خصلتهای عاشقانه هستند.
رونالد ریگان، رییسجمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۸۴، ماه جولای را به عنوان «ماه ملی بستنی» و سومین یکشنبه این ماه را به عنوان «روز ملی بستنی» معرفی کرد.
وی بستنی را به عنوان مادهای لذیذ و مغذی توصیف کرد که ۹۰ درصد از آمریکاییها به آن علاقه وافری دارند.
وی در بیانیهای از تمامی مردم کشورش خواست که این مراسم را با مناسبتهای درخور جشن بگیرند.
امسال، روز ملی بستنی در امریکا ۲۱ جولای عنوان شده است.