خبر فوری
چتر حمایتی کشت قراردادی بر سر پنبه کاران و شالیکاران گالیکش

برات آشور فارسیانی گفت: امسال برای کشت قراردادی ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه و ۱۰ هزار هکتار شالی در اراضی نسق، زمین‌های ماندابی و دارای چاه‌های دارای پروانه در گلستان برنامه‌ریزی شده است.

IMG 20220420 234239 635

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه، برات آشور فارسیانی در اولین جلسه توجیهی کشت قراردادی شالی و پنبه گالیکش گفت: امسال برای کشت قراردادی ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه و ۱۰ هزار هکتار شالی در اراضی نسق، زمین‌های ماندابی و دارای چاه‌های دارای پروانه در گلستان برنامه‌ریزی شده است.

 
وی افزود: برنامه ابلاغی امسال در شهرستان گالیکش برای کشت قراردادی شالی ٧٠٠ هکتار و پنبه ۴٠ هکتار ارائه شده است.
 
آشورفارسیانی از تدارک بذر پنبه برای کشت قراردادی در شهرستان خبر داد و افزود: قیمت بذر پنبه به ازای هر کیلو ۵٠ درصد شامل یارانه است.
 
مدیر جهادکشاورزی گالیکش همچنین کشت به موقع، تامین نهاده‌ها و تحویل به موقع آن به کشاورز و اطمینان از فروش محصول را از مزایای کشت قراردادی برشمرد.
 
وی در ادامه به مسئولین و کارشناسان مراکز تاکید کرد در اسرع وقت نسبت به جلب مشارکت شالیکاران و پنبه کاران شهرستان از طریق برگزاری جلسات و ترویج چهره به چهره و ... اقدام نمایند و با حضور در بخشداری و دهیاری روستاهای تحت پوشش نسبت به ترویج این مهم اهتمام داشته و اقدامات لازم بمنظور اجرای هرچه بهتر طرح کشت قراردادی شالی و پنبه صورت گیرد.
 
گفتنی است؛ کشت قراردادی گندم طرحی در راستای حمایت از کشاورزان منطقه و رونق تولید است که اجرای آن با استقبال بهره برداران همراه بود و درسال گذشته ١۴٨٩ هکتار گندم، ۴۴٣ هکتار چغندرقند و ٨٠ هکتار کلزا در شهرستان گالیکش بصورت قراردادی کشت شد و با وجود مشکلات اولیه بدلیل اولین سال اجرای طرح کشت قراردادی، بخوبی در سطح شهرستان اجرا و نتایج مطلوبی دربر داشت.
 
انتهای پیام/{jcomments on}