خبر فوری
منع مذاکره با آمریکا یعنی بستن راه نفوذ مجدد

امام جمعه گالیکش گفت: منع مذاکره با آمریکا یعنی بستن راه نفوذ مجدد، اثبات اقتدار ایران و فروریختن ابهت پوشالی آمریکا است.

به گزارش " پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه " حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناه و محرمات با اشاره به اینکه وحدت مسلمین راهبرد یاهکار است گفت: یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه و دوازدهم ربیع‌الاول است و بنا بر نظر علمای اهل نست میلاد پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است. روز جمعه آینده ۱۷ ربیع‌الاول روز میلاد آن حضرت به روایت علمای شیعه است.

وی تصریح کرد: مردم اهل نست و شیعه گلستان وحدت واقعی را به رخ جهانیان کشیده‌اند و همه با هم در مقابل دشمن واحد ایستاده‌اند.

خطیب جمعه گالیکش گفت: نامگذاری بین این دو مناسبت به عنوان هفته وحدت از ابتکارات حضرت امام (ره) است که خیلی از شیطنتهای دشمنان را خنثی کرده و تبدیل به یک گفتمان قالب در جهان اسلام شده است.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: از مقام معظم رهبری می‌توان به عنوان رهبر مسلح تقریبی جهان اسلام نام ببریم، ایشان از ابتدای انقلاب در مسیر وحدت بوده است در حدی که پس از ارتحال حضرت امام (ره) هم در این مسیر حرکت کردند و تاسیس مجمع تقریب مداهب اسلام و متاوای راهبردی در این رابطه، پیشتازی ایران اسلامی در حرکتهای آزادیخواهانه جنبشهای همچون حماس و ... و پایداری بر سر این آرمانها بهترین گواه این مطلب است.

به گفته امام جمعه گالیکش، منع مذاکره با آمریکا یعنی بستن راه نفوذ مجدد، اثبات اقتدار ایران و فروریختن ابهت پوشالی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا و همدستانش به دنبال آن هستند که نفت و منافع ما را به غارت ببرند. نباید پیشرفت و کشور با معطل برجام و مذاکرات کرد. مدتی کشور را معطل جواب گرفتن از رییس جمهور آمریکا کردند و حالا که نمی‌توانیم منتظر فرانسویان باشیم، کارها را شروع کنید و کشور را معطل نکنید.

خطیب جمعه گالیکش گفت: دولت گام چهارم کاهش تعهدات برجام برداشته و در مسیر فعالتر شدن مباحث هسته‌ای کشور قدم برداشتند و مرکز غنی سازی شهید علی محمدی (فردو) را فعال کردند.

حجت‌الاسلام دلبری بیان داشت: هزینه فایده و نتیجه سازش است. برخی افراد عقلانیت را در این میدانند و میگویند که چالش با قدرتها هزینه دارد و بیاییم سازش کنیم. بله چالش هزینه دارد اما هزینه سازش بیش از آن است.

به گفته خطیب جمعه گالیکش، چالش اگر عقلایی باشد و با منطق منطبق باشد و با اعتماد نفس همراه باشد هزینه‌اش به مراتب کمتر از سازش است.

وی باواشاره به چرایی طرح هزینه‌های چالش و سازش افزود: عده‌ای با ا رسانه‌های خود گفتمان کاذب ایجاد کردند می‌خواستند به مردم بگویند اگر سازش کنیم زندگی بهتری خواهیم داشت. جنگ هراسی، تحریم هراسی، بزرگنمایی دشمن و کوچکشان دادن قدرت درونی ملت همراه با بن‌بست نمایی مقاومت و چالش و تعارض پیشرفت با مقاومت را می‌خواهند به مردم نشان دهند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: اگر مقاومت از سه پشتوانه عقل، و حس و تجربه برخوردار باشد بسیار خوب است. مذاکره و توافق اگر مصداق نرمش قهرمانانه باشد پذیرفتی است. در منطق کنونی بهترین روش، روش ایستادگی و مقاومت است.