خبر فوری
خاطرات دردناک بانوی ایرانی از ۵سال حبس در آمریکا + عکس

سرویس اجتماعی نیلکوه؛ «شهرزاد میرقلی‌خان» بانوی ایرانی که به مدت ۵ سال در زندان‌های آمریکا حبس بوده با اشاره به خاطرات تلخ خود از سوءرفتار و توهین مأموران آمریکایی تصریح کرد که بر این باور است ملیت وی عامل اصلی خشونت‌ورزی این مأموران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه، «شهرزاد میرقلی‌خان» شهروند ایرانی که به مدت 5 سال در زندان‌های آمریکا محبوس بود با اشاره به خاطرات و سرگذشت خود طی این مدت اعلام کرد که زمانی که وارد فرودگاه بین المللی فلوریدا شد مورد اهانت مأموران آمریکایی قرار گرفته و آنها برخورد ناشایستی با وی داشتند.

میرقلی‌خان 36 ساله که در یک مستند تلویزیونی در شبکه پرس‌تی‌وی سخن می‌گفت، اعلام کرد که سوءرفتار مأموران و مقامات آمریکایی با وی به خاطر ملیت وی بوده است. وی گفت: فکر می‌کنم به این علت که ایرانی هستم،‌ آنها چنین رفتاری داشتند.

این بانوی ایرانی که مادر دو فرزند دوقلو است اظهار داشت که در آن شرایط خطاب به مأموران فرودگاه گفته بود "من به طور رسمی از سوی دولت شما دعوت شده‌ام و شما حق ندارید اینگونه سخن بگوئید"؛ با این حال مأموران به وی گفتند تا "ساکت بماند."

وی با اشاره به رفتار تحقیرآمیز مأموران آمریکایی گفت که از وی انگشت‌نگاری کرده و به وی گفته شده بود تا بیرون از اتاق منتظر بماند.

به گفته قلی‌خان، پس از لحظاتی یک افسر خطاب به وی گفت: "من باید به شما اطلاع دهم که شما تحت بازداشت قرار دارید". پس از آن نیز یک مأمور زن وی را به طرز خشونت‌آمیزی بازرسی بدنی کرد.

این بانوی ایرانی در حالی که به شدت متأثر شده بود اظهار داشت که آن مأمور زن من را به سمت دیوار هل داده و شروع به جستجوی من کرد.

به گفته وی: پس از بازرسی توهین‌آمیز بدنی، به دستانم دستبند زده شده و مرا به زندان ایالتی میامی منتقل کردند، جایی که برای 18 ماه رنگ خورشید را ندیدم.

میرقلی‌خان اظهار داشت که پیشتر در سال 2007 نیز در شهر وین پایتخت اتریش و به درخواست دولت آمریکا بازداشت شده بود.

وی در آن زمان متهم شده بود که تلاش داشته تا دوربین‌های دیده در شب آمریکایی را به ایران منتقل کند.

این بانوی ایرانی عنوان داشت: در آن زمان به مدت 28 روز در زندانی مخوف در پایتخت اتریش تحت بازداشت بودم و تنها پس از آنکه دولت امریکا نتوانست هیج مدرک و شواهدی مبنی بر ارتکاب تخلف را علیه من ارائه کند آزاد شدم. / تسنیم