خبر فوری
ستادهای نوروزی در ۹۲۰ روستای گلستان فعال شدند

مسئول کمیته روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از راه‌اندازی ستادهای نوروزی در ۹۲۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش نیلکوه ؛ سیدکمال محب‌حسینی با تبریک نوروز۱۴۰۲ و ایام مبارک ماه رمضان اظهار کرد: تقارن این دو مناسبت باعث شد تا سفرهای نوروزی زودتر از موعد آغاز شود، با برنامه‌ریزی‌هایی که اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان انجام داد تلاش کردیم در راستای بهره‌گیری از این فرصت اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

وی برپایی ۲۴ کمپ و جشنواره نوروزی با عنوان «جشنواره‌های فرهنگ و توسعه اقتصادی روستا» در روستاهای سطح استان را اقدامی مثبت خواند و افزود: کمپ‌های نوروزی با هدف افزایش نشاط اجتماعی، توسعه گردشگری، شکوفایی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و توسعه اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان بیان کرد: ۲۴ کمپ و جشنواره نوروزی از ۲۶ اسفند۱۴۰۱ لغایت دوم فروردین‌ماه سال جاری در روستاهای استان راه‌اندازی شدند.

به گفته محب‌حسینی؛ سه کمپ نوروزی و ۲۱ جشنواره به همت دهیاران و شورای اسلامی روستاها و با پیگیری بخشداری‌ها و نظارت فرمانداری‌ها در روستاهای سطح استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فعال‌سازی ستادهای نوروزی روستایی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافران و همچنین زیباسازی روستاهای استان، شیوه‌نامه فعالیت ستادهای نوروزی روستا و برنامه هماهنگ پاک‌سازی عمومی و زیباسازی روستا توسط این اداره‌کل تهیه و برای اجرا به بخشداری‌های سراسر استان ابلاغ شد.

محب‌حسینی؛ تشکیل ستادهای نوروزی در ۹۲۰ روستای استان را در راستای پاک‌سازی ورودی روستاها، شست و شوی معابر و المان‌ها، پاک‌سازی تفرجگاه‌ها، ساماندهی و تنظیف سرویس‌های بهداشتی، نصب بنرهای تبریک سال نو، تبلیغ و معرفی پویش منفی ۱۰ و بنرهای فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تصادفات عنوان کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در ادامه بیان کرد: به علت تأثیرگذاری پویش منفی ۱۰ در کاهش تصادفات نوروز سال گذشته و مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بنرهای اطلاع‌رسانی پویش منفی ۱۰ در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در ۲۰۰ روستای حاشیه جاده اصلی نصب شد.

وی همچنین گفت: با توجه به لزوم آمادگی دهیاران به‌منظور پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی، دستورالعمل‌های مرتبط با مدیریت بحران به‌تمامی بخشداری‌ها ابلاغ و بر آمادگی دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی تأکید شده است.

انتهای پیام/