خبر فوری
تیتر یک روزنامه اصلاح طلب برای فراری دادن شرکت های چند ملیتی از مالیات/خیانت آشکار شرکت های چند ملیتی چه بود؟

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از تیتر یک روزنامه اصلاح طلب برای فراری دادن شرکت های چند ملیتی از مالیات پرده برداشت و گفت: خیانت آشکار شرکت های چند ملیتی چه بود؟

14010425000048_Test_PhotoN.jpg

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه به نقل از خبرگزاری فارس محمد شیخان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در جمع مدیران کشاورزی شرکت دخانیات، با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی، تولید و اشتغال و ضرورت مبارزه با مافیای هفت سر در این بخش گفت: صحنه، صحنه جنگ اقتصادی است. اگر در کنار هم قرار نگیریم به هدف بلندی که ترسیم کرده ایم، نخواهیم رسید.

 وی با بیان اینکه صحنه جنگ اقتصادی صنعت دخانیات، بسیار پیچیده و سخت است، افزود:  پیچیدگی از آن جهت است که بخش‌های مختلف این صنعت طی سالیان گذشته در این اکوسیستم که می توانست به صورت سالم به فعالیت اقتصادی بپردازد، با حضور ویروس گونه و قارچ گونه مافیای ثروت و قدرت در این مجموعه، صنعت را به سمت آلودگی سوق دادند.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: این آلودگی تا بدانجا پیش رفت که خون کشاورز زحمتکش  توسط زالو صفتان مکیده می شد و این دردی بسیار سخت و کشنده است.

شیخان با بیان اینکه قرار بود شرکت دخانیات طبیب درد کشاورزان ما باشد که نشد و نبود، افزود:  این صحنه تلخ در تاریخ شرکت دخانیات ثبت شد و عده ای خواسته یا ناخواسته با مافیایی زالو صفت و فرصت طلب همراهی کردند.

وی تاکید کرد: امروز کنار هم قرار گرفتیم تا در یک اتفاق جدید، یک مسیر روبه قله را با همدیگر بپیمایم و در صورتی به قله خواهیم رسید که متحد و یار و یاور هم باشیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه در این صحنه نبرد از هیچ سد و مانعی نمی هراسیم، افزود: بدون شک و تردید بدانید که سختی های زیادی را پیش رو داریم.

مافیای داخل و خارج

شیخان با اشاره به اظهارات یکی از کشاورزان که در جلسه ویدئویی از اظهارات وی پخش شد، تصریح کرد:  ببینید این کشاورز عزیز هم می گوید ما همزمان با 2 مافیای مبارزه می کنیم. یکی مافیا شکل گرفته در داخل شرکت و دیگری مافیای  بیرونی است.

وی با بیان اینکه این حرف دل همه کشاورزان است، اظهار داشت:  هنر ما این است که با هر 2 مافیای ریشه دوانده در دل و بیرون شرکت مبارزه کنیم و تنها راه پیروزی هم همین است.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاده توتون را از خارج به قیمت 9 یورو وارد می کنند، اما راضی نیستند همین توتون را به قیمت تمام شده آن که کمتر از 2 یورو است از کشاورز خودمان بخرند، تاکید کرد: این فاصله قیمتی که هفت یورو است، به جیب چه کسانی می رود؟!.

شیخان تاکید کرد: سوال ما این است که اگر در این هفت یورو اختلاف قیمت عده ای سهیم نیستند چرا با مافیای صنعت دخانیات مبارزه نمی کنند؟.

وی افزود: امسال همه مکلف هستند در راستای سیاست جدید دولت و حمایت از کشاورزان و تولید ملی محصولات کشاورزان را با قیمت های واقعی خریداری کنند. 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: ما در شرکت دخانیات این ظرفیت و آمادگی را باید فراهم کنیم که بی واسطه محصول کشاورزان از آنها خریداری شود.

شیخان افزود: از همین جا از وزارت صمت و ستاد صنایع دخانی می خواهیم به بنگاههای واسط و دلالانی که پیمان نامه کشت ندارند و یا پیمان نامه های صوری تنظیم کرده اند مجوز خرید ندهند و در اجرای این سیاست همه دستگاههای نظارتی و مجریان امر می بایست کمک کنند، تا دلالان و فرصت طلبان دوباره زحمات کشاورزان را به جیب خود نبرند.

وی خطاب به مدیران کشاورزی تاکید کرد: امروز این سنگر در اختیار شما قرار گرفته تا برای خدمت و مبارزه با فساد، به نفع کشاورز و تولید ملی اقدام کنید.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران گفت:  اگر بناست خود را ارزیابی کنید باید با این 2 شاخص، مبارزه با مافیای داخل و خارج اقدام کنید تا مشخص شود چقدر از این فرصت برای خدمت به نفع کشاورز و تولید ملی استفاده و با این مافیای هفت سر که تا عمق فاجعه در فساد غرق شده، مبارزه کردید.

سود ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های چند ملیتی

شیخان با طرح این سوال که آیا فکر کردید که چرا کمپانی ها و شرکت های چند ملیتی که در کشور ما حضور دارند از ظرفیت توتون های داخلی کشور استفاده نمی کنند، گفت: این در حالی است که توتون ویرجینیای یکی از استان های کشور در سال ۱۳۴۲ ثبت جهانی شده است و مقام ممتاز را دارد. ضمن اینکه بعد از آن سالها در صنعت کشاورزی رشد فزاینده‌ای داشته ایم و اکنون شرایط به لحاظ کیفیت به مراتب بهتر از گذشته است .

وی با بیان اینکه این کمپانی های چند ملیتی منافع 50هزار میلیارد تومانی را برای خودشان کسب و سهم ملت را تصاحب کردند، افزود: آنها حاضر نیستند حتی به اندازه یک ریال به بخش کشاورزی در داخل کمک کنند. این خود عمق فاجعه را نشان می دهد.

وزارت صمت سیاست های غلط دولت روحانی در صنایع دخانی را به نفع تولید ملی تغییر دهد

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه مرکز نظارت و برنامه ریزی وزارت صمت مکلف است همه سیاست های غلطی که در دولت روحانی به نفع دلالان و کمپانی های چندملیتی تنظیم شده بود را به نفع کشاورز و تولید ملی تغییر دهد، تاکید کرد: شرکت های چند ملیتی باید به دولت و به نفع منافی ملی و کشور، مالیات مستقیم بدهند و باید سهم مالیات آنها از سود عایدات صنعت دخانیات کشور کاملا مشخص و متناسب باشد.

شیخان با بیان اینکه این نگاه و مطالبه مردم و دولت فعلی است، افزود: سیاستهای مرکز نظارت و برنامه ریزی وزارت صمت باید در راستای حمایت از تولید ملی، کشاورزی و منافع ملی باشد. اگر خارج از این باشد، وجاهت قانونی ندارد.

خیانت آشکار شرکت های چند ملیتی

وی با بیان اینکه آیا تا بحال فکر کردید که چرا فرزندان و نوجوانان کشور ما به سمت مصرف سیگار رفتند، گفت: به خاطر همان نگاه سود انگارانه کمپانی های چند ملیتی آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی است و این خیانت آشکار است.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه در هیچ جای دنیا این بی‌انضباطی که در صنعت دخانیات کشور ما وجود دارد، وجود ندارد، افزود: ما با این بی انضباطی که منافع عده ای چپاولگر و غارتگر را تامین می کند، به صراحت مخالفیم.

اهداف پشت پرده تیتر روزنامه اصلاح طلب

شیخان با اشاره به تلاش مافیا برای منتفی کردن مالیات بر درآمد شرکت های خارجی در ایام تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس گفت: مضحک ترین بخش قصه آنجا بود که یک روزنامه اصلاح طلب تیتر زده؛ تیر خلاص مجلس به صنعت دخانیات؛  و کلی صغری کبری بافته که اگر شرکت های خارجی مالیات بدهند، بر کمر صنعت دخانیات تبر زده می شود.

 وی با اشاره به اهداف پشت پرده این تیتر زدنها گفت: کدام صنعت؟. مسئولیت اصلی صنعت دخانیات روی دوش شرکت دخانیات است. چرا که ۶ هزار نیروی انسانی مشغول به کار داریم و بیش از 30 هزار کشاورز مشغول کشت توتون و تنباکو هستند. همچنین تعداد زیادی از افراد غیر مستقیم از این ناحیه درآمد دارند.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: این در حالی است که شرکت های خارجی فقط و فقط در حال چپاول سرمایه مردم و کشور در راستای منافع خود هستند و هیچ نگرانی نسبت به منافع ملی و افزایش مصرف سیگار ندارند.

شیخان گفت: آنها به دروغ مسیر را به انحراف برده تا منافع ملی ما تأمین نشود .

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر متاسفانه عده ای با این شرکت‌های خارجی و چند میلتی همراهی کردند، گفت: در تمام دنیا ورزش، بهداشت،  خدمات عمومی، اشتغال، تولید و مسئولیت اجتماعی با دخانیات گره‌خورده اما سوال این است چرا در کشور ما شرکت‌های خارجی و چند ملیتی سهم زیادی از بازار فروش را دارند و حاضر نیستند زیر بار مسئولیت اجتماعی بروند و یا به سلامت جامعه و بهداشت عمومی کمک کنند.

بخش کشاورزی آغاز جنگ با مافیا

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه آغاز جنگ با مافیا از بخش کشاورزی است، گفت: آغاز نبرد ما با مافیای دخانیات بدون شک در همین بخش کشاورزی است. یک مسیری را ما آغاز کرده ایم و کشاورزان نیز همراهی کردند. همه بسیج شدند و به سختی به سطحی از مبارزه رسیدیم و باید این مسیر را با قوت ادامه دهیم.

شیخان با بیان اینکه مقاومت ها در راه تحقق منافع ملی در صنعت دخانیات زیاد است، گفت: متاسفانه بخشی از آن ناشی از عدم آگاهی است اما وقتی که این رودخانه زلال جاری نشات گرفته از مزارع کشاورزان به حرکت افتاد، کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد کرد.

وی خطاب به مدیران کشاورزی و با بیان اینکه اگر کسی در بخش کشاورزی انگیزه و حال کار کردن ندارد، می تواند خود را کنار بکشد، افزود: صحنه جنگ است. با کسی تعارف نداریم.

برنامه های تحول بخش کشاورزی

در ابتدای این جلسه سروری مدیر کشاورزی شرکت دخانیات ایران با تاکید بر سازماندهی نیروهای متخصص و متعهد و جذب نیروهای مورد نیاز ، گفت:  تعامل سازنده با مسئولین استانی، مسئولین انتظامی، قضایی و نمایندگان مجلس و همچنین مبارزه با مخالفین و قاچاقچیان و اجرای صحیح دستورالعمل ها در حوزه کشاورزی، تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله برنامه های ما در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به حمایت های مدیرعامل شرکت دخانیات از کشاورزان و رونمایی از بسته های حمایتی در اواخر سال گذشته افزود: باید برنامه ریزی دقیق جهت خرید توتون های پیمان کشت داشته باشیم.

استقبال کشاورزان از سیاست های حمایتی شرکت دخانیات

جوادی مدیر مجتمع دخانیات مازندران نیز با اشاره به سیاست های حمایتی شرکت دخانیات از کشاورزان گفت: کشاورزان مازنی  استقبال خوبی از سیاست های جدید شرکت دخانیات داشته و قطعا سطح کشت توتون در استان افزایش خواهد یافت و این سیاست ها به افزایش تولید منجر خواهد شد.

مصطفی صابر مدیر مجتمع دخانیات گیلان هم با اشاره به سیاست های تشویقی شرکت دخانیات از کشاورزان گفت: با توجه به اهمیت توتون برای شرکت دخانیات و سیاست های ترسیم شده، می توان گامی های مهمی در راستای خودکفایی، تامین نیازهای داخلی و صادرات محصولات داشته باشیم.

وی افزود: از مدیرعامل محترم و همچنین مسئولین شرکت برای عنایت ویژه به کشت وسیع توتون در استان گیلان تقدیر و تشکر می کنیم.

حذف واسطه ها

کیوان گنجعلی مدیر مجتمع دخانیات کردستان با تاکید بر ارتباط روزانه و مستمر مروجین شرکت با کشاورزان گفت: مروجین نقش بسیار مهمی دارند. گرچه ضعف هایی وجود دارد و باید برطرف شود. لازم است نظارتهای قوی انجام شود.

وی با تاکید بر حذف واسطه ها از زنجیره تولید و خرید و فروش محصولات دخانی تصریح کرد: باید جلساتی با کشاورزان داشته باشیم و با آنها به زبان ساده و صمیمی صحبت کرد و  خرید محصولات آنها توسط شرکت دخانیات صورت گیرد و از جولان واسطه ها جلوگیری شود.

همچنین رضا خیاطی مدیر مجتمع دخانیات آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات کشت توتون در آذربایجان غربی، گفت:  کمبود نیروهای ترویجی، بالابودن درصد کلر خاک منطقه  و مزارع، عدم افزایش قیمت توتون متناسب با تورم، پرهزینه بودن کشت، مهاجرت کشاورزان به مناطق شهری و کشورهای همسایه ، قاچاق و تغییر فرهنگ و ترویج زندگی تجملی و رفاهی از جمله موانع کشت توتون در منطقه است.

انتهای پیام/{jcomments on}

ثبت دیدگاه
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه