خبر فوری
اسرا ایرانی برای شکنجه شدن از یکدیگر سبقت می‌گرفتند/ خبر رحلت امام بدترین خبر برای اسرا بود+ فیلم

سید مجتبی سجادی گفت: اسرای ایرانی برای آنکه دیگر اسرا کمتر شکنجه شوند؛ برای شکنجه شدن از یکدیگر سبقت می‌کردند.

مجتبی سجادی آزاده گالیکشی در گفتگو با خبرنگار ما که به مناسبت سالروز آزادسازی اسرای ایرانی انجام شد؛ گفت:در سال ۶۷ به جنگ تحمیلی اعزام و در گردان یا رسول در منطقه هفت تپه که محل مقر لشکر ۲۵ کربلا بود؛ مستقر شدیم.

وی افزود: در یکی از همین روزها با تک نیروهای بعثی در منطقه فاو روبرو و پس از ۲۴ ساعت مقاومت و پس از محاصره ما توسط نیروهای بعثی، اسیر شدیم.

آزاده گالیکشی یادآور شد: نیروهای بعثی پس از اسیر کردن نیروهای ایرانی برای گرفتن اطلاعات از همرزمان ما، بصورت وحشیانه اسرای ایرانی را شکنجه می کردند.

سجادی با بیان خاطره ای از نحوه شکنجه شدن اسرا، گفت: در یازده اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۹ در حال خواندن دعای کمیل بودیم و وقتی که به آیه از آن که تحمل سختی ها را متذکر می شد رسیدم؛ به ما برای شرقتن به اتاق شکنجه دستور به صف شدن دادند و در این وضعیت نیز شاهد ایثار و از خودگذشتگی اسرا بودیم و آنها برای شکنجه شدن از یکدیگر سبقت می‌گرفتند تا نیروهای بعثی خسته شوند و نفر آخری کتک کمتری بخورد.

این آزاده ادامه داد: زمان شکنجه از کیسه های سربازی استفاده می‌کردند و برای هر یک از اسرا قسمتی از بدن را در معرض جریان برق قرار می دادند و اسرا را با وسیله های مختلف مورد ضرب و شتم قرار می دادند و خواستار توهین به مسئولین مملکتی بودند.

سجادی در ادامه تاکید کرد: اسرا بعد از شکنجه با داشتن وضعیت وخیم، نماز شکر بجا آرودند و باید متذکر شوم که آن شب بدترین شب ایام اسارت ما بود.
وی تصریح کرد: یک روز اسرا را جمع کردند تا با قرار دادن قمقمه آب در دهان آنها، تبلیغات کنند؛ ولی در اصل آبی به اسرا داده نمی شد و در طول این فیلم‌برداری آنها تاکید داشتند که ما به امام خمینی توهین کنیم که هوشیاری عمو زارع باعث نجات اسرا شد؛ با گفتن برق رفت خمینی، بعثی ها به خیال اینکه این جمله توهین به امام است؛ از شکنجه دست برداشتند.

سجادی افزود: روزی که امام بزرگوار رحلت کردند؛ عراقی ها با شادی و شعف این خبر را به ما اطلاع دادند و اون روز به مثابه قیامت برای ما بود.

وی با بیان اینکه یکی از شب ها خواب پدرم را دیدم و با تعریف این خواب برای دوستان، آنها احتمال اینکه پدر و مادرم فوت شده را دادند؛ گفت: متاسفانه زمانی که آزاد شدم فهمیدم در همان شب که خواب پدرم را دیدم ، وی فوت شده بود.

این آزاده جنگ تحمیلی تاکید کرد: نباید کاری کنیم که در مقابل شهدا شرمنده باشیم چرا که برای این امنیت افرادی جان دادند که ما در مقابل آنها مدیون هستیم.

 

ثبت دیدگاه
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه