خبر فوری
تنها گالیکش و مراوه تپه وضعیت سفید کرونا دارند

جعفری گفت: بر حسب داده های دو هفته اخیر تا ۲۵ اردیبهشت در استان گلستان دو شهرستان های گالیکش و مراوه تپه وضعیت سفید کرونا دارند و سایر شهرستان ها وضعیت زرد دارند.

به گزارش نیلکوه، « ناهید جعفری » ظهر امروز (چهارشنبه 31 اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از دو هفته گذشته مجوز 50 درصدی برای فعالیت هتل ها در نظر گرفته شده است که در این ایام هنوز مسافری جذب نکردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: واحدهای پذیرایی با اهتمام به کاهش ظرفیت می توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود رستوارن ها با 30 درصد ظرفیت و حذف صندلی ها از سالن فعالیت کنند و با توجه به فضای محدود اغذیه فروشی ها و و کبابی ها پیشنهاد می شود همچنان به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هتل ها با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند اما این هتل ها مسافری برای اسکان ندارند اما ممکن است بعد از ماه مبارک رمضان و یا تعطیلات عید فطر این هتل ها شلوغ شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: در چند هفته گذشته بازارهای هفتگی استان در فضای باز دایر شد ولی باید در این بازارها نکاتی مثل کنترل ورودی و خروجی و کاهش ظرفیت معنی ندارد و رعایت فاصله نیز در این بازارها امکان پذیر نیست.

جعفری بیان کرد: وضعیت سفید به زرد بر حسب میزان بیماران در سطح شهرستان در نظر گرفته می شود و حتی با افزوده شدن یک بیمار وضعیت شکننده شده است.

وی افزود: بر حسب داده های دو هفته اخیر تا 25 اردیبهشت در استان گلستان دو شهرستان های گالیکش و مراوه تپه وضعیت سفید کرونا را دارند و سایر شهرستان ها وضعیت زرد دارند.