خبر فوری
تأخیر در اعلام قیمت خودرو، بازار را به هم می‌ریزد/ مدیریت صحیح عرضه و تقاضا؛ شرط کاهش قیمت خودرو

محمدرضا منصوری گفت: در شرایط فعلی قیمت خودرو بیشتر تابع عرضه و تقاضاست و اگر وضعیت این بازار کنترل شود، یعنی عرضه و تقاضا با همدیگر هم خوانی داشته باشد و دست دلالان از این بازار کوتاه شود می توانیم شاهد کاهش یکباره قیمت خودرو باشیم.

به گزارش نیلکوه به نقل از راه دانا؛ محمدرضا منصوری در خصوص افزایش بی رویه قیمت خودرو در چند روز گذشته و دستورالعمل های ناقص قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: بر اساس گفته وزیر صمت، خودرو باید افزایش قیمت کمی نسبت به سال قبل داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: تأمین قطعات خودرو برای خودروزسازان از طریق ارز نیمایی خود باعث افزایش قیمت خودرو شده بود که افزایش روزانه قمیت خودرو در نهایت منجر به هجوم مردم به سمت این بازار شده و خودرو از کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

تأخیر در اعلام قیمت خودرو، بازار را بیشتر به هم می‌ریزد

منصوری همچنین تصریح کرد: اگر دولت و نهادهای متولی نظیر شورای رقابت، سازمان حمایت و ... می خواهند برای خودرو قیمت جدید اعلام کنند بهتر است هرچه سریعتر قیمت گذاری را انجام بدهند چراکه طول کشیدن روند قیمت گذاری خودرو در سال جاری در نهایت منجر به هرج و مرج و بلاتکلیفی قیمت ها می‌شود که در این میان سود کلانی نصیب دلالان خودرو می شود.

بازار خودرو بیشتر از هر زمانی نیازمند مدیریت است

وی با بیان اینکه افزایش بی رویه قیمت خودرو قبل از اعلام قیمت آن منطقی نیست همچنین عنوان کرد: بازار خودرو بیشتر از هر چیزی نیازمند مدیریت است؛ بازار عرضه و تولید به هم ریخته است و حتی اگر خدروهای دست دوم به بازار تزریق شوند شاهد برقراری تعادل نسبی در بازار خودرو بوده و قیمت آن تا حدی پایین آمده و متعادل می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن بیان اینکه تقاضای واقعی در بخش خودرو کم است همچنین بیان کرد: در شرایط فعلی که خودرو روزانه تغییر قیمت می‌دهد، تقاضای واقعی خودرو بسیار محدود است و بیشتر افراد به چشم یک کالای سرمایه ای به خودرو ها نگاه کرده و آن را خریداری می کنند.

منصوری با بیان اینکه افزایش 30 تا 60 درصدی خودرو منطقی نیست عنوان کرد: برخی این روزها به پیشواز افزایش قیمت خودرو رفته و دلالان تلاش کردند با افزایش قیمت های حاشیه بازار، متولیان قیمت گذاری را تحت فشار قرار بدهند تا میزان افزایش قیمت امسال بالاتر از حد معمول باشد.

مدیریت صحیح عرضه و تقاضا؛ شرط کاهش قیمت خودرو

وی ضمن اشاره به این نکته که در سال گذشته ارز نیمایی به خودروسازان و قطعه فروشان تعلق نگرفته است بیان کرد: عدم پرداخت ارز نیمایی به خودروسازان در نهایت منجر به افزایش قیمت خودرو در سال گذشته شده است و می توان گفت اگر دولت بهتر می توانست مدیریت بهتری نسبت به این مساله داشته باشد شاهد بروز چنین افزایش قیمت هایی نبودیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی قیمت خودرو بیشتر تابع عرضه و تقاضاست و اگر وضعیت این بازار کنترل شود، یعنی عرضه و تقاضا با همدیگر هم خوانی داشته باشد و دست دلالان از این بازار کوتاه شود می توانیم شاهد کاهش یکباره قیمت خودرو باشیم.

ثبت دیدگاه
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه