خبر فوری
مدیر منابع طبیعی شهرستان گالیکش به دلیل سهل انگاری در وظایف برکنار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تایید قطع ۲۵۰ اصله انواع درخت جنگلی در منطقه کندسکوه گالیکش در شرق این استان گفت: هرچند عاملان این اقدام مجرمانه بومیان منطقه بوده و منابع طبیعی هیچگونه قطع درختی نداشت اما مدیر خاطی شهرستان به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف برکنار شد.

169619274

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه؛ عبدالرحیم لطفی روز  جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این ماجرا در مجموع ۲۵۰ اصله نهال، درختچه و درخت از نوع کندس، ولیک، بلوط و افرا طی ۲ مرحله به صورت غیرقانونی قطع شده است.

وی افزود: بخشی از این درختان در پاییز سال گذشته و تعدادی اصله درخت هم در تعطیلات نوروزی امسال به صورت غیر قانونی توسط بومیان منطقه قطع شده‌است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این اقدام مجرمانه در طول ۶۰۰ متر از جاده مواصلاتی روستای کندسکوه به لوه انجام شده و درختان مقطوع دارای قطر ۱۰ تا ۳۵ سانتی متر بودند.
 
 لطفی گفت: مدیر منابع طبیعی شهرستان با علم و آگاهی از موضوع تخلفات صورت گرفته ، در برخورد با متخلفان و پیگیری قضایی و اداری کوتاهی می‌کند و همین امر موجب برکناری وی در هفته جاری می شود.
 
لطفی در تشریح بیشتر این اتفاقات تصریح کرد: حدود پنج سال قبل به دلیل برخی ملاحظات طرح کوچ اهالی کندسکوه مطرح می‌شود و در این ارتباط زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حاشیه جاده گالیکش به پارک ملی گلستان جانمایی و برخی زیرساخت‌ها آماده می شود اما مشکلات مالی سبب می شود تا مدیران وقت استانداری این طرح را ملغی کنند.
 
 وی اضافه کرد: پس از لغو این جابجایی مدیران در شورای برنامه ریزی شهرستان تصمیم به آسفالت مسیر ۱۸ کیلومتری کندسکوه به لوه می‌گیرند و درمرحله نخست ۶ کیلومتر انتهایی از سمت کندسکوه انتخاب می‌شود.
 لطفی بیان کرد: در همین راستا بنیاد مسکن استعلامی برای تعریض جاده و قطع درختان ارائه می دهد که با آن در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مخالفت می شود؛ در ادامه هم موضوع آسفالت مطرح می شود که پرونده برای بررسی بیشتر به شهرستان گالیکش ارجاع شد.
 
به گفته وی آثار و تبعات قطع درختان و آسفالت در منابع طبیعی گالیکش در دست بررسی بود که تعدادی از بومیان به قطع درختان منطقه  اقدام کردند و رییس منابع طبیعی شهرستان هم در برخورد با آنها قصور و کوتاهی می کند.
 
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: برای حفظ طبیعت و رویشگاه های منطقه اجرای طرح جابجایی اهالی کندسکوه بسیار ضرورت دارد؛ پروژه ای که چند سال قبل با ۵۰ میلیارد ریال قابل اجرا و اتمام بود اکنون بیش  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ولی برای حفظ جنگل های منطقه اجرای این طرح بسیار ضروری است.
 
انتهای پیام/{jcomments on}