در برنامه‌های اجرایی و کسب رأی اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی و وعده‌های دولت‌هایی که بعد از انقلاب مسئولیت قوه‌ی مجریه را به‌عهده گرفته‌اند، موضوع اشتغال مورد توجه جدی قرار گرفته است. اما تاکنون به این سؤال که چرا موفق به مهار بیکاری و پایداری اشتغال در کشور نشده‌ایم، پاسخی راهگشا ارائه نشده است.

در برنامه‌های اجرایی و کسب رأی اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی و وعده‌های دولت‌هایی که بعد از انقلاب مسئولیت قوه‌ی مجریه را به‌عهده گرفته‌اند، موضوع اشتغال مورد توجه جدی قرار گرفته است. اما تاکنون به این سؤال که چرا موفق به مهار بیکاری و پایداری اشتغال در کشور نشده‌ایم، پاسخی راهگشا داده نشده است.

اگرچه بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی همواره نسبت‌به صعب‌الوصول بودن جناب رئیس‌جمهور گلایه‌مندند، اما باید اذعان داشت که طی حدود چهار سال گذشته دست هیچ جریانی به‌سان تشکل‌های انقلابی و ارزشی از رسیدن به رئیس‌جمهور کوتاه نبوده است.

نجفی که مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم است قبلاً گفته بود که باید ۵۰ درصد کابینه تغییر کند. تغییراتی که به نظر می‌رسید دست‌کم باید وزارتخانه‌هایی که بیشترین منتقدین را داشتند، شامل شود و یا رویکرد اصلاح‌طلبانه به خود بگیرد. اما ظاهراً تا اینجا چنین اتفاقی نیفتاده است.

می‌شود با قلم برای منافع مردم نوشت و در راستای منافع ملی قلم زد و البته می‌شود هم به‌واسطه قلم منافع ملی را قربانی منافع سیاسی و حزبی کرد و حتی برای منافع دشمنان ملت نوشت. به‌عنوان‌مثال هستند کسانی که برای تحمیل قراردادهای غیرقابل‌دفاع بر کشورمان که طی آن منافع ملی ایرانیان هیچ جایی ندارد، بسترسازی می‌کنند.

آرشیو

روز : ماه : سال :